انعقاد قرارداد ارائه خدمات لجستیکی و گمرکی فیمابین شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با گمرک جمهوری اسلامی ایران

انعقاد قرارداد ارائه خدمات لجستیکی و گمرکی فیمابین شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با گمرک جمهوری اسلامی ایران

قرارداد ارائه خدمات لجستیکی و گمرکی فیمابین شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با گمرک جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، قرارداد ارائه خدمات لجستیکی و گمرکی فیمابین شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با گمرک جمهوری اسلامی ایران با حضور جناب آقای «احمد ذاکری» معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران و «محمدرضا اسدی» مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و جمعی از مدیران ستادی گمرک ایران و نمایندگان شرکت در محل گمرک ایران به امضاء رسید.

در ابتدای این جلسه، «احمد ذاکری» معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان و با اشاره به نهایی شدن قرارداد فیمابین گمرک ایران و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران پس از انجام اقدامات مقدماتی فراخوان گمرک، اظهار داشت: ضمن تشکر ویژه از مدیران شرکت انبارهای عمومی ایران در راستای اقدامات و تعاملات صورت گرفته برای نهایی شدن قرارداد طی بازه زمان بندی شده که با تشکیل کارگروه های مختلف در راستای ارزیابی‌ها، بررسی ها و تسریع در روند آسیب شناسی برای رعایت الزامات قانونی و ملاحظات دستگاه های نظارتی این قرارداد صورت پذیرفته است.

ذاکری با تاکید بر دغدغه های جناب آقای دکتر «میراشرفی» ریاست محترم کل گمرک ایران مبنی بر ارائه خدمات مطلوب لجستیکی به تجار و صاحبان کالا، ادامه داد: انبارهای عمومی و گمرک به عنوان دو بازوی لجستیکی و اقتصادی در تجارت کشور شناخته می شوند و با توجه به تعاملات و شناخت کامل میان این دو دستگاه، توانسته اند سالیان سال در کنار هم به فعالیت بپردازند. لذا این تعاملات می بایست در سطح مدیران گمرکات اجرایی و مدیران شرکت ها و شعب تابعه شرکت انبارهای عمومی ایران همواره ادامه داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با اشاره به درخواست گمرک به تامین تجهیزات و ماشین آلات مرتبط با ارائه خدمات لجستیکی به صاحبان کالا توسط شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، افزود: گمرک ایران از تجمیع گمرکات استان تهران در منطقه شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره) از طریق سرمایه گذاری و اپراتوری توسط شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران استقبال می نماید که نیازمند گام های اجرایی توسط متولیان امر در وزارت راه و شهرسازی و سازمان های وابسته به آن وزارت‌خانه می باشد.

در ادامه جلسه، «محمدرضا اسدی» مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران ضمن تشکر از حسن نیت و نظر مساعد ریاست کل محترم گمرک ایران و معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران، اظهار داشت: این شرکت با شش دهه سابقه به عنوان امین حاکمیت و بازوی لجستیکی گمرک ایران و با استفاده از نیروی انسانی مجرب و متخصص و بهره گیری از امکانات و تجهیزات عملیاتی، گام های موثری در ارائه خدمات با کیفیت، مطلوب و چابک لجستیکی به ذینفعان خود و بالاخص انجام وظایف محول شده ازسوی این گمرک ارائه می‌نماید.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با اشاره به تامین تجهیزات و ماشین آلات عملیاتی در دوران تحریم، افزود: حضور در بنادر کشور به عنوان یک برنامه راهبردی در دستور کار هیات مدیره این شرکت می باشد که در ابتدای سال جاری توانستیم به اپراتوری بندر شهید رجایی ورود پیدا کنیم.

ایشان با تاکید بر اجرای درخواست گمرک ایران مبنی بر تجهیز شرکت ها و شعب تابعه به دوربین های نظارتی و اقدامات صورت گرفته در این خصوص در گمرکات جلفا و غرب، گفت: با توجه به قدمت ۲۰ ساله نرم افزار فعلی عملیات شرکت، تیم‌های برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات و عملیات شرکت اقداماتی را در جهت مطالعات و تدوین فرایندهای و مستندات عملیاتی و شناسنامه کردن این فرایندها و RFP (درخواست ارائه پیشنهاد) در جهت تولید نرم افزار جدید عملیاتی شرکت با قابلیت تبادل اطلاعات با سامانه های گمرک و سایر سازمان های ذیربط در دست اقدام دارند.

اسدی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در ارتباط با سرمایه گذاری در مناطق لجستیکی و گمرکی شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره)، ادامه داد: این شرکت آمادگی دارد تا در دهکده های لجستیکی کشور سرمایه گذاری و به ارائه خدمات تخلیه و بارگیری، انبارش و نگهداری کالا ها و سایر خدمات تبعی مرتبط با حوزه لجستیک بپردازد.

گفتنی است در انتهای جلسه، قرارداد همکاری فیمابین گمرک جمهوری اسلامی ایران و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران منعقد و بین طرفین مبادله گردید.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.