قطعات یک و دو آزادراه شرق اصفهان به ‌زودی افتتاح می‌شود

قطعات یک و دو آزادراه شرق اصفهان به ‌زودی افتتاح می‌شود

قطعات اول و دوم کنارگذر شرق سپاهان با سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به‌زودی افتتاح می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: آزادراه شرق اصفهان یکی از مهمترین طرح‌های عمرانی به شمار می‌رود و از اهمیت بسیار قابل توجهی برای مدیریت استان برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به نقل از ایرنا، حجت‌الله غلامی در جلسه بررسی روند اجرای بخش‌های مختلف آزادراه شرق اصفهان اظهار داشت: قطعات یک و دو این طرح تکمیل شده است و به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: قطعه سوم این طرح نیز در روند اجرا قرار دارد و باید با شتاب در ساخت، زمینه افتتاح آن را تا خرداد سال ۱۴۰۰ فراهم و عملیات قطعه چهارم از مبارکه تا ایزدخواست نیز شروع شود.

به گفته وی، پل فرودگاه در آزادراه شرق اصفهان بعنوان محور تشریفات استان محسوب می‌شود که باید از زیبایی بسیاری برخوردار و فضاسازی‌های مدنظر درباره آن انجام شود.

تلاش جدی برای تکمیل هرچه سریعتر طرح آزادراه شرق اصفهان

مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: تلاش جدی مدیریت استان و مجموعه وزارت راه و شهرسازی بر تکمیل هرچه سریعتر طرح آزادراه شرق اصفهان است و نگاه مثبتی به این پروژه وجود دارد.

علیرضا صلواتی با بیان‌اینکه «مجموعه شرکت ساخت هم نگاه ویژه‌ای به آزادراه شرق اصفهان دارد»، افزود: بخش قابل توجهی از ترافیک اصفهان، با افتتاح قطعات یک و دو این آزادراه کاسته خواهد شد و افتتاح آن کمک بسیاری به توسعه اصفهان خواهد کرد.

وی ادامه داد: قطعه سوم طرح نیز به طول بیش از ۳۰ کیلومتر در حال اجراست و تلاش مجموعه مدیریت استان و وزارت راه، رفع مشکلات اجرای آن است.

صلواتی بیان کرد: روند پیگیری‌ها در آزادسازی‌های قطعه سوم آزادراه مزبور در حال انجام است و تعللی در این زمینه صورت نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم قطعه سوم آزادراه از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که با تلاش همه‌جانبه مسوولان وزارت راه و شهرسازی و مدیریت استان و همچنین تلاش مجموعه سرمایه‌گذار، مشاور و پیمانکار طرح، تا خرداد سال آینده شاهد تکمیل قطعه سوم پروژه باشیم.

نقش مهم کنارگذر شرق اصفهان در توسعه استان

معاون استاندار و فرماندار اصفهان نیز گفت: کنارگذر شرق اصفهان از اهمیت بسیاری برخوردار است و تاثیر قابل توجهی در توسعه استان خواهد داشت.

حسین سیستانی با بیان اینکه «باید تلاش خود را  برای رفع مشکلات این پروژه انجام دهیم»، افزود: رفع مشکلات پروژه در زمینه معارضان و سایر مشکلات از اهمیت بسیاری برخوردار است که فرمانداری اصفهان تلاش خود را در باره رفع اینگونه مسائل انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: باید در زمینه کنترل ساخت و سازها در حریم آزادراه‌ها و کنترل مسیر، آزادسازی و سایر مسائل ساخت و ساز، اقدامات مناسبی انجام شود.

فرماندار اصفهان بیان کرد: باید اطلاع‌رسانی‌ مناسب در باره طرح‌های آزادراهی استان صورت گیرد و از ظرفیت‌ها و بسترهای لازم در کشور نیز استفاده شود.

جلسه بررسی روند اجرای بخش‌های مختلف آزادراه شرق اصفهان با حضور معاون عمرانی استاندار، معاون آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مجری کل طرح‌های زیربنایی استان و فرماندار شهرستان اصفهان برگزار شد.

ابعاد پروژه حمل‌ونقلی صندوق بازنشستگی کشوری

تفاهمنامه تامین مالی، اجرا، بهره‌برداری و انتقال آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از سال ۹۴ بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسید.

این پروژه حدفاصل آزاد راه نطنز – اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول ۶۳ کیلومتر است که بار حمل و نقل کریدور شمال جنوب را از مجاورت شهر اصفهان هدایت می‌کند.

عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان که در سال‌های گذشته متوقف شده بود، با هدف کاهش زمان سفر، جلوگیری از تردد وسایط نقلیه سنگین و دودزا به درون محیط شهری اصفهان و کاهش آلودگی هوا و در پی آن ایجاد سفری پاک با همکاری سازمان بازنشستگی کشوری وبا مشارکت بخش خصوصی اجرا شد.

آزادراه کنارگذرشرق اصفهان از آزاد راه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می‌شود.

کنارگذر شرق اصفهان شریانی مهم برای ارتباط هرچه بهتر و سریعتر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.

قطعه اول آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

این طرح در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار تردد خودرویی در جاده‌های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، این استان  بعنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.