پیشبرد استراتژی ذی‌نفع‌محوری از سوی صندوق بازنشستگی کشوری/ پیام‌های بازنشستگان به توصیه‌های سیاستی تبدیل شود

پیشبرد استراتژی ذی‌نفع‌محوری از سوی صندوق بازنشستگی کشوری/ پیام‌های بازنشستگان به توصیه‌های سیاستی تبدیل شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دو مرکز خدماتی جدید صندوق بازنشستگی کشوری ابزارهایی مهم برای شنیدن صدای بازنشستگان، گفت‌وگو با آنان و بسترسازی برای رسیدن به راه‌حل‌های نوآورانه است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، محمد شریعتمداری روز (شنبه) در مراسم افتتاح مرکز جامع ارتباط با ذینفعان و مرکز نوآوری صبا (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) گفت: نظام اداری ما با عارضه کم‌شنوایی مواجه است. ما اغلب صدای بلند بازنشستگان، محرومان، مستضعفان و افراد دارای درآمدهای ثابت را خوب نمی‌شنویم و واقعیت‌های جامعه و زندگی آنان را خوب نمی‌بینیم که برای رفع این معضل، باید به ابزارهای لازم مسلح شویم.

وی با بیان اینکه “مرکز جامع ارتباط با بازنشستگان در واقع، همان سمعک و عینک ما برای خوب شنیدن و خوب دیدن صدا و مسایل بازنشستگان است”، افزود: مرکز نوآوری صبا هم عملا مکمل این مرکز است و کمک خواهد کرد تا با راهکارها و ابزارهایی نوآورانه، برای مشکلات بازنشستگان چاره‌اندیشی کنیم و از این نظر، قرار گرفتن این دو مرکز در یک مجموعه، معنادار است.

به گفته شریعتمداری، مرکز نوآوری صبا همچنین با اقداماتی چون بازاریابی، شناسایی و تسهیل فعالیت‌ها زمینه توسعه استارتاپ‌های حوزه اجتماعی را فراهم خواهد کرد تا از این طریق، بتوان سطح زندگی ذینفعان را ارتقا داد.

وی با بیان اینکه “صندوق بازنشستگی کشوری  در سامانه‌های ارتباطی خود، سطح ارتباط با مخاطبان را از مشتری‌مداری (CRM) به ارتباط با ذینفعان (SRM) ارتقا داده است”، از مدیریت این صندوق خواست در گام بعد به سمت سهیم کردن شبکه‌های اجتماعی در ارتباط با ذینفعان (SSRM) حرکت کند و پیام‌های بازنشستگان را در سطح شبکه‌های اجتماعی نیز منعکس کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی الگوی اجراشده در مرکز جامع ارتباط با بازنشستگان را “ارتباطی کریمانه” خواند که امکان ارائه مشکلات و مسایل هریک از بازنشستگان را فراهم می‌سازد و درعین‌حال، ارتباطی دوسویه و دیالوگ میان آنان با صندوق برقرار می‌شود.

شریعتمداری با ابراز امیدواری به اینکه “راه‌اندازی این دو مرکز خدماتی، موجب تقویت استراتژی ذی‌نفع‌محوری در صندوق بازنشستگی کشوری شود”، تصریح کرد: از دکتر افتخاری، مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی کشوری، و شورای مشاوران ایشان انتظار دارم پیشبرد این استراتژی را تعقیب و در چارچوب آن، فرآیندهای ارائه خدمات به بازنشستگان را بازنگری و اصلاح کنند.

وی همچنین خواستار آن شد تا یافته‌ها و داده‌های حاصل از تماس‌های دریافتی مرکز ارتباط با بازنشستگان، به توصیه‌های سیاستی لازم برای حل مشکلات جامعه بازنشستگان تبدیل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سابقه راه‌اندازی “سامانه نوآوری اجتماعی”، گفت: مرکز نوآوری صبا برای حمایت از استارتاپ‌ها و فعالیت‌های نوآورانه اجتماعی می‌تواند با این سامانه نیز مرتبط شود و درعین‌حال، حوزه فعالیت خود را به کل مخاطبان فعالیت‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله زنان بی‌سرپرست، کودکان کار، معلولان و… گسترش دهد.

وی با تاکید بر اینکه “هیچ کار خیری بزرگتر از یافتن راه‌حل برای مشکلات محرومان و آسیب‌دیدگان اجتماعی نیست”، گفت: تحقق این امر، نیازمند اندیشه‌های نو و ابزارهای نوآورانه است که این مرکز می‌تواند با تکیه بر جوانان بادانش و نیز استفاده از تجربه بازنشستگان گام‌های موثری در این جهت بردارد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.